Behöver du stöd med ditt projekt eller din produktionsprocess? Vi ger dig gärna råd!
I en alltmer innovationsdriven marknadsmiljö står industriella användare inför utmaningen att hävda sig i den mättade konkurrensen. I den här videon ger Christian Horstkötter exklusiva inblickar i hur Masterflex Group, som är världens ledande tillverkare av slang- och anslutningslösningar, hanterar just detta problem: med kundanpassade speciallösningar som går utöver standardsortimentet.
Som teknikledare och erkänd lösningsleverantör driver Masterflex konsekvent utvecklingen av innovativa anslutningstekniker genom riktade ingenjörstjänster. Den strategiska företagsvisionen HERO@ZERO spelar en central roll i detta.
Vi känner säkert till ditt problem, eftersom vårt team av konsulter inom teknisk försäljning har arbetat tillsammans så länge att många av våra kunders utmaningar är en del av vårt standardarbete. Tack vare den låga personalomsättningen behålls denna viktiga kunskap på lång sikt.
Och skulle en ny kollega komma in i teamet säkerställer ett mentorprogram att de får rätt information. Den här kunskapen kan man inte bara ta till sig, eftersom den är resultatet av tidigare projekt.
Vi lämnar dig inte ensam med din utmaning: innan du sätter igång erbjuder vi dig olika sätt att ta reda på mer. Förutom våra white papers om olika ämnen är slangguiden ett bra ställe att börja för att få en överblick över våra slang- och anslutningssystem. Vi erbjuder dig också de viktigaste instruktionerna om jordning och tätningsamt allt du behöver veta om standarder och föreskrifter i vår tekniska information - inklusive en motståndslista.
Om du är osäker kan du formulera din förfrågan direkt genom att fylla i ett formulär. Vi kommer då att kontakta dig så snart som möjligt för att klargöra ytterligare detaljer.
Du är helt uppslukad av din utmaning, du är lösningen på spåren, men du har fortfarande ingen bra känsla: då är det dags att ringa oss. Vår statistik talar sitt tydliga språk: I 95% av samtalen kan konsulten hjälpa till omedelbart. Vi lägger stor vikt vid "ärlig rådgivning" - vi rekommenderar inte en slang eller en anslutning på grund av dess omsättning, utan lösningen och därmed din tillfredsställelse är vår prioritet.
Denna attityd skapar ett stort engagemang i rådgivningen och i relationen mellan säljkåren, kontorspersonalen och kunden allteftersom samarbetet fortskrider. Det blir inte bara pålitligt, utan personligt. Ibland till den grad att vi till och med tycker om att åka mountainbike tillsammans.
För att nämna några fler siffror: Sjuttio procent av alla telefonsamtal besvaras omedelbart tack vare vår höga tillgänglighet. Resterande kunder och intressenter kontaktas omedelbart efter en begäran om återuppringning.
Om utmaningen är mycket komplex går vi gärna ett steg längre: vi kommer till dig och bedömer situationen på plats. Om du är en av våra återförsäljare kan vi också besöka din kund tillsammans med dig. Naturligtvis besöker vi även underhållscenter och OEM-företag.
Vid ett första möte analyseras de enskilda faktorerna i de aktuella anslutningslösningarna och deras problematiska effekter. Om vi inte kan hjälpa dig direkt tillkallas en ingenjör som rekommenderar den mest lovande lösningen. Om du fortfarande är osäker erbjuder vi möjligheten att gå in i en testfas och börja med en slang.
Om din applikation har mycket höga och individuella krav kan vi hjälpa till med våra ingenjörstjänster för att utveckla en slang som är skräddarsydd för din installationssituation.